Waarom deelnemen aan een beurs?

In een ver gedigitaliseerde wereld wordt face to face contact steeds belangrijker. Sterker nog, juist door persoonlijk contact kunnen bedrijven zich onderscheiden en een meerwaarde bieden!

 

De persoonlijke factor van een beursbezoek
Daar waar online contact snel en onpersoonlijk is biedt een vakbeurs de kans om echt een persoonlijke connectie te maken. Face to face contact stelt u in staat om de vragen van uw doelgroep te doorgronden. Alleen via live communicatie ontstaat de mogelijkheid om dieper op een bepaalde materie in te gaan. Denk aan oplossingen voor een specifieke situatie, het uitleggen van een bepaalde werking toegespitst op een bepaalde industrie, het van elkaar leren uit de praktijk. Zeker bij een vaktechnische beurs speelt het menselijke aspect een grote rol. De beursbezoeker kan online van alles vinden, maar nooit de diepgang die tot stand komt via menselijk contact.

 

Kennis delen! Dé meerwaarde van een vakbeurs
In de praktijk hebben mensen niet altijd de ruimte om een vakbeurs of evenement te bezoeken. Binnen diverse sectoren, zoals petrochemie, metaal, food en afval-& proceswater, hebben veel bedrijven te maken met een personeelstekort nu de industrie verder aantrekt. Tóch is het voor bedrijven belangrijk om in contact te blijven met klanten en leveranciers. Echter, om een bezoek aan een vakbeurs te verantwoorden moet er meer te halen zijn dan alleen ontmoetingen: kennis! Een leidinggevende is eerder genegen om de technisch manager of engineer een vakbeurs te laten bezoeken indien het betreffende platform een steentje bijdraagt aan de ontwikkeling. Een sterk conferentieprogramma is daarom key.

Nieuw talent spotten

Naast het opdoen van kennis en zakelijke contacten zijn face to face ontmoetingen ook essentieel voor het aantrekken van nieuw talent. Op vakbeurzen lopen tal van bekwame mensen met meerdere functieprofielen die wellicht op zoek zijn naar een nieuwe uitdaging. Daarnaast ontmoet je als organisatie ook studenten met een technische achtergrond die in de toekomst de industriële markt gaan betreden. Bedrijven die hier handig op inspelen slagen erin om nieuw personeel aan te trekken en dus meer rendement uit een evenement te halen. 

 

De ROI van een vakbeurs
Wanneer is een deelname aan een vakbeurs succesvol? Exposanten spreken vaak over ROI, oftewel Return on Investment. Maar wat houdt ROI in met betrekking tot een evenement? Velen zullen stellen dat ROI wordt behaald wanneer er orders worden geschreven. Natuurlijk is dit waar. Wie wil nou niet investeren in iets waaruit orders rollen? Wat mij betreft wordt ROI behaald wanneer men een x-aantal relevante interacties heeft tijdens een evenement. De garantie op orders bestaat niet, maar de garantie op correcte opvolging zou daarentegen wel moeten bestaan.

 

Twee werelden die elkaar versterken
Productoriëntatie vindt vaak online plaats, maar wanneer het gaat om grote investeringen, dan wil men elkaar de hand schudden en even in de ogen kijken. Bij het aangaan van partnerschappen is vertrouwen de sleutel tot succes en vertrouwen begint bij elkaar ontmoeten. Een vakbeurs, congres of ander evenement kan hier bij helpen. Om deze reden werken de online- en offlinewereld elkaar niet tegen, maar ze kunnen elkaar juist versterken!

Wilt u meer weten over de voordelen van een deelname aan een beurs? En welke mogelijkheden Easyfairs biedt om zoveel mogelijk ROI uit uw deelname te halen? Neemt u dan contact met ons op.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Scroll naar top